Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Sailor ToBe - 8 mars 2011 08:51


Jag hämtade min cykel från vårservice igår efter jobbet! Och eftersom jag sedan skulle ut och äta med några f.d kollegor fick jag cykla genom Vasastan till restaurangen - cykeln spann som en katt och oj vilka vårkänslor det gav! Men jag tror jag väntar med att börja cykla på heltid några veckor till, även om jag saknar friheten med min cykel oerhört mycket! Liiiite mycket is och grus på vägarna fortfarande .....


Middagen var som alltid mycket trevlig och det är alltid så kul att ses och höra vad som händer i varandras liv. Vi är allt i från mormor, mammor med yngre barn, singlar, nya förhållanden och utomlandsboende. Finns mycket att tala om alltså     


Jag bestämde mig för att avslöja den egentliga orsaken till varför vi säljer vårt hus nu i vår - att det är vårt första steg i planen om långsegling! Att vi ska skaffa oss ett billigare boende för att spara pengar och för att få möjligheten till att köpa en större båt. Som nästan alltid ser jag tvivelt och förvåningen i de andras ögon. "Men oj, vad spännande" och " Det låter ju kul" eller " Men segla hela vägen till Karibien...oj då", "Så får ni akta er för pirater då....hö hö" o.s.v De är skeptiska! Och med all rätt. För när jag hör mig själv berätta så får jag känslan av att - vad är det jag sitter och säger? Det låter ju som en fantasi och en dröm .......men en fantaskisk sådan eller hur?!


När jag kom hem lade jag mig att läsa i boken jag just påbörjat: "Medvind" av Bo och Lisa Malmros som seglar runt jorden i 5 år. Älskar dessa segeläventyr!! Varje reseberättelse är unik, nya sätt att se saker och ting på och nya erfarenheter att ta del av. Men jag var så trött så jag orkade bara läsa en liten stund innan jag somnade.


Ikväll är det sjukvårdsutbildning del 1 i Oceanseglingssällskapets Kustskepparkurs! Säkert nyttigt!


Tjing!

Presentation


Nyfrälst seglare som drömmer om att om 4-5 år kasta loss från vardagen och längesegla till vartsomhelst bara vi inte behöver ha bråttom.

Vägen dit känns både lång och lite krokig. Vilja är stark och det finns en vardag här och nu, en plan och en massa

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards